سه‌شنبه, 1 خرداد 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ 
  • تعداد بازدید : 1088
  • کد خبر : ۳۲۲۲
برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار قروه

به گزارش روابط عمومی شهرداری قروه مراسم تودیع و معارفه شهردار قروه با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، امام جمعه شهرستان قروه و اعضای شورای تامین و مسئولین شهرستان قروه در سالن آمفی تئاتر فرمانداری قروه راس ساعت 9 صبح مورخ 99/03/20 برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه آقای حسین احمدی رئیس شورای اسلامی شهر قروه ضمن خوش آمد گویی به مهمانان از خدمات و تلاش های شبانه روزی آقای شعیب نظری در زمان تصدی پست سرپرستی شهرداری قروه تقدیر نمود و برای آقای عباس سنتی شهردار قروه آرزوی موفقیت کرد و ابراز امیدواری نمود تا در زمان باقیمانده شورای دوره پنجم با همکاری آقای سنتی و همه دستگاهها کاستی ها را جبران کرد.

در ادامه حجت الاسلام و مسلمین رستمی امام جمعه شهرستان قروه ضمن تقدیر و تشکر از خدمات آقای نظری به جهت ایجاد یک فضای آرام در شهرداری در زمان سرپرستی شهرداری و تبریک ورود آقای عباس سنتی به عنوان شهردار قروه بیان کرد: امام جمعه  با توجه به جایگاه حقوقی تعریف شده به عنوان  رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر حق ورود به تمامی ادارات و جریان ها را دارد که دخالت محسوب نمی شود و اگر در دستگاهی تخلفی مشاهده گردد با توجه به مسئولیت حقوقی تعریف شده بایستی ورود کرد.

ایشان در ادامه اظهار کرد: با توجه به ارتباط و تماس بالای شهرداری با بدنه جامعه و حجم بالای مراجعه کنندگان نکته اول تکریم ارباب رجوع می باشد که بایستی بوروکراسی طولانی اداری کنار گذاشته شود و این از مطالبات  بنده و مردم می باشد. مسئله ی بعدی شهردار و مجموعه شورای شهر در صورت مشاهده فساد در بدنه شهرداری باید به این موضوع حساس بوده و این مسئله بایستی پیگیری و ریشه کن گردد.

 نکته بعدی که بسیار مهم می باشد بایستی کلیه ورود و خروج های شهرداری در حوزه کاری مبتنی بر قانون باشد و قانون جدی گرفته شود و شورای شهر با تصویب مصوباتی که در حوزه های مدیریت شهری گره گشا می باشد کمک کننده باشند و با رصد عمیق مشکلات شهری در حوزه های زیبا سازی، عمرانی، فرهنگی و ترافیکی ورود پیدا کنند و این از مطالبات مردم می باشد.

ایشان در ادامه افزود: دوستان در مجموعه فرمانداری و دستگاههای دیگر باید کمک حال شهردار در رفع نارسایی های موجود باشند و فرمانداری بایستی در نقش نظارتی خود محکم عمل کند که شاهد اتفاقات تلخی که در گذشته رخ داد نباشیم.

در ادامه آقای سنتی شهردار قروه ضمن تقدیر و تشکر از اعتماد اعضای شهر قروه  به ایشان و حمایت های ویژه مسئولین خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانم با خدمت صادقانه به مردم پاسخگوی اعتماد اعضای محترم شورای اسلامی شهر باشم.

شهردار قروه اظهار داشت: واقعیت این است امروز علی رغم زحمات فروان دوستان در دوره های قبلی حساب شهرداری خالی می باشد و با یک حساب خالی با مشکلات و مسائل متعددی مواجه هستیم. بنده دست یاری را به سمت شما مدیران عزیز دراز می کنم که در این مسیر به بنده کمک کنید که بی شک ایجاد رفاه و آرامش برای شهروندان به تنهایی ممکن نیست.

ایشان در ادامه با اشاره به تاریخچه شکل گیری اولین شهرداری در سال 1332 در قروه با مدیریت مرحوم کبودوند و همکاری مردم گفت: با توجه به اینکه عمر شهرداران به اندازه عمر شوراها می باشد در این زمان محدود کسی انتظار معجزه با دستان خالی را ندارد اما این اطمینان را به شما و همه مردم خواهم داد که همه توان و تلاش خودمان را خواهیم گذاشت که دو اتفاق رخ دهد یکی اینکه کرامت مردم به معنای واقعی حفظ شود.

وی با اشاره این موضوع که کارکنان شهرداری از شریف ترین و خدوم ترین کارمندان هستند گفت: کارکنان شهرداری خواستار توسعه و خدمت به مردم با بهترین کیفیت هستند ولی سیستم های شهرداری به شکل بدی طراحی شدند که مانعی برای این موضوع می باشد و نکته بعدی اینکه مردم پای کار بودند و هستند، مردم از بی عدالتی ها می نالند و کمبودها را تحمل می کنند و به همین دلیل به مردم قول خواهم داد علی رغم کمبود امکانات و منابع در عادلانه ترین شکل ممکن منابع توزیع شود و امیدوارم خداوند به بنده توفیق خدمت گذاری را عنایت کند و به همه قول خواهم داد که آخرت خود را فدای دنیای هیچکس نخواهم کرد و خارج از چارچوب قانونی کاری انجام نخواهم داد و اگر تکلیفی به عهده بنده گذاشته شود با تمام توان شب و روز تلاش خواهم کرد.

در ادامه این مراسم شعیب نظری ضمن آرزوی موفقیت برای آقای عباس سنتی شهردار قروه گفت: در ابتدای تصدی سرپرستی شهرداری قروه با بحران مواجه بودیم، بحرانی که با نبود جایگاه دفع زباله شروع و با شیوع ویروس منحوس کرونا ادامه یافت که شهر ما از این ویروس مستثنی نبود و با ادامه این وضع با کاهش درآمدهای دولت و به تبع از این موضوع اعتبارات وصولی از ارزش افزوده شهرداری ها کاهش یافت.

وی گفت: ولی در مدت چهار ماه تصدی این پست با کمک خداوند و همکاری نیروهای شهرداری توانستیم کلیه حقوق و دستمزد پرسنل و نیروهای خدمات شهری را پرداخت کنیم و هیچ گونه بدهی را ایجاد نکردیم.

ایشان در ادامه با تشکر از فرماندار و معاونین ایشان و همچنین مدیران دستگاهها به جهت همکاری با مجموعه شهرداری در زمان سرپرستی شهرداری خاطر نشان کرد: شهرداری بر خلاف اظهارات فساد خیز نیست و بنده هم با امام جمعه محترم موافق هستم که شهرداری ذاتاً فساد خیز نیست و وظیفه شهرداری ذاتاً خدمات رسانی به شهروندان می باشد.

در پایان مراسم حکم انتصاب شهردار قروه از طرف استاندار کردستان، توسط حجت الاسلام رستمی امام جمعه شهرستان قروه و با حضور مسئولین به آقای عباس سنتی تقدیم شد و همچنین از زحمات آقای شعیب نظری سرپرست سابق با اهدا لوح، تقدیر بعمل آمد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0