پنج‌شنبه, 13 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ 
  • تعداد بازدید : 369
  • کد خبر : ۳۲۸۵
به مناسبت روز آتشنشان و ایمنی مراسم تجلیل از آتشنشانان قروه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری قروه مراسم روز آتشنشان به مناسبت هفتم مهرماه روز آتشنشانی و ایمنی با حضور فرماندار شهرستان قروه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه و شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قروه روز گذشته در ساختمان مرکزی آتشنشانی قروه برگزار گردید.

در ابتدای مراسم روز آتشنشان سعید حسن بیگی مسئول آتشنانی ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و تبریک هفتم مهرماه روز آتشنشانی و ایمنی به ارائه گزارش عملکرد شش ماهه نخست سال 99 پرداخت و در این خصوص اظهار کرد: طی شش ماهه گذشته تعداد 332 عملیات آتش سوزی شامل مسکونی، اداری، صنعتی، ضایعات و زباله، فضای سبز کشاورزی و مرتع و 179 مورد عملیات امداد و نجات شامل سقوط اشیا و اجسام، گرفتن حیوانات موذی، غریق نجات، آبگرفتگی و سیلاب، انفجار گاز و تصادف رخ داده است که نشان دهنده افزایش 50 درصدی نسبت به سال پایه 97 می باشد.

سعید حسن بیگی با اشاره به کمبود نیروی انسانی جهت خدمات رسانی مطلوبتر به شهروندان افزود: نرخ حوادث در شهرستان قروه هر ساله به طور چشمگیری در حال افزایش می باشد و تامین و تجهیز نیروی انسانی برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان بایستی در اولویت تصمیمات مدیریت شهری قرار گیرد.

وی در خصوص اهمیت جایگاه آتشنشانی و مطالبه شهروندان گفت: واحد آتشنشانی نیازمند یک نگاه ویژه مجموعه مدیریت شهری و فرادستگاهی می باشد تا بتوان مطالبات به حق شهروندان را برآورده کرد. یکی از مشکلاتی که واحد آتشنشانی قروه با آن مواجه می باشد مشکلات مربوط به تجهیزات و البسه پرسنل می باشد که کمبود این موارد به صورت مستقیم بر روی کیفیت عملیات امداد و نجات تاثیر گذار خواهد بود.

در ادامه این مراسم آقای سنتی شهردار قروه ضمن تشکر از حضور فرماندار شهرستان قروه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه در این مراسم، از  نگاه ویژه ایشان به مجموعه آتشنشانی قدر دانی کرد و گفت: بنده هم به نوبه خود روز آتشنشان را به همه همکاران و آتشنشانان خدوم شهرداری تبریک عرض می کنم و لازم به ذکر است که همکاران آتشنشان ما همه تلاش خود را صرف حراست از جان و مال مردم کرده اند و موید این امر انجام به طور میانگین چهار عملیات روزانه در شش ماهه اول سال 99 می باشد.

وی با اشاره به تعهد و تخصص بالای پرسنل آتشنشانی گفت: علی رغم کمبود اعتبارات و تجهیزات مجموعه آتشنشانی در کمترین زمان ممکن نسبت به انجام عملیات آتش سوزی و امداد و نجات اقدام می کنند و همین امر باعث شده است که عملکرد واحد آتشنشانی قروه در استان بسیار درخشان و ممتاز باشد.

آقای سنتی در خصوص تامین اعتبار در شورای برنامه ریزی شهرستان برای جبران کمبودهای آتشنشانی قروه اظهار کرد: کمبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای ساختمان های بلند مرتبه یکی از مشکلات آتش نشانی قروه  می باشد که با نگاه ویژه فرماندار محترم در کمیته برنامه ریزی شهرستان امیدواریم بودجه لازم برای تامین این امکانات در نظر گرفته شود.

شهردار قروه با اشاره به قانون خدمات رسانی عملیات خارج از محدوده شهر به دستور مستقیم فرماندار شهرستان، خواستار هماهنگی بیشتر ایستگاههای آتشنشانی شهرستان قروه و انجام امدادرسانی از نزدیکترین ایستگاه برای واکنش سریعتر به حوادث شد.

 

آقای سنتی در پایان اظهارات خود گفت: علی رغم مشکلات موجود همکاران محترم آتشنشانی برای خدمت رسانی به مردم شهرستان پای کار بوده اند و هستند و در خصوص مشکلات حقوق و مزایای پرسنل با وجود کاهش منابع درآمدی ناشی از بیماری کرونا و کاهش اعتبارات ارزش افزوده، به صورت ماهیانه یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان  برای حقوق و دستمزد پرسنل هزینه می شود که سعی خواهیم کرد در آینده با در نظر گرفتن بسته های رفاهی و حل مشکلات قاونی برای افزایش حقوق و دستمزد پرسنل آتشنشانی مشکلات رفاهی این کارکنان مرتفع گردد و بی شک این موضوع یکی از دغدغه های مدیریت شهری می باشد که به جد پیگیر آن خواهیم بود.

در پایان این مراسم فرماندار شهرستان قروه با تبریک روز آتش نشانی به آتش نشانان گفت: بعد از جنگ تحمیلی یکی از عرصه هایی که افراد دلیرانه و مجاهدانه به مردم کمک می کنند عرصه آتش نشانی می باشد.

وی افزود:  ما در این مدت متاسفانه نتوانسته ایم در کمیته برنامه ریزی شهرستان به دلیل محدودیت اعتبارات،  امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار مجموعه آتش نشانی قرار دهیم.

 وی با اشاره به جایگاه حساس آتش نشانی در شهرستان گفت: مردم با حضور نیروی متعهد و متخصص چون شما احساس آرامش و ایمنی می کنند و حضور به موقع شما در محل حوادث علی رغم کمبود امکانات قابل تحسین می باشد.

 آقای الماسی در خصوص تبدیل واحد آتش نشانی قروه به سازمان آتش نشانی گفت: با تبدیل آتش نشانی قروه به سازمان آتش نشانی خواهیم توانست اعتبارات بیشتری را جذب کنیم و عقب ماندگی ها و کاستی ها را جبران کرد.

 وی با تاکید بر اختصاص بودجه سالیانه ویژه به واحد آتش نشانی گفت: اعضای محترم شورای اسلامی بایستی برای تامین تجهیزات لازم واحد آتش نشانی با در نظر گرفتن اعتبار ویژه در بودجه سالیانه کمبود ها را جبران نمایند و از شهردار محترم می خواهم نگاه ویژه ای به مسائل پرسنلی و رفاهی آتش نشانان برای خدمت رسانی مطلوب تر داشته باشند.

در پایان این مراسم با اهدا لوح تقدیر از پرسنل واحد آتشنشانی قروه تجلیل بعمل آمد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0